Sådan bruger du Godskolemad.dk
Opret ny bruger
Første gang skal bruger systemet, skal du oprettes som bruger.
Dette gøres på forsiden, ved at du trykker på knappen "OPRET BRUGER".
Du guides igennem indtastning af dine bruger informationer.
Vær opmærksom på, at du vælger den korrekte skole!
Hvis du har børn på flere skoler, skal du oprette en bruger for hver skole.
Herefter opretter du de børn, som skal modtage mad på skolen.
Du ledes automatisk til denne side når du oprettes som ny bruger.
Ellers kan du finde den igen, under Menuen "BØRN"
Som oprettet bruger, får du automatisk en konto.
Du kan vælge at indsætte penge på denne konto, eller vælge at betale det aktuelle beløb hver gang du bestiller. Der kan indbetales op til 1000 Dkk på kontoen.
Betaling sker med Dankort, Visa, MasterCard eller Maestro.
Bestil skolemad.
Når du logger ind i systemet, ledes du til siden "BESTIL".
Hvis der ikke er valgt noget barn, bedes du gøre dette.
- Vælg den ønskede leveringsdato på kalenderen.
-
Nu vises de menuer det er muligt at bestille på nuværende tidspunkt.
Der vises billede samt navn på retten. - Hvis du klikker på det orange "I" i billedets øver højre hjørne får du mere information om retten.
- Klik midt på retten For at lægge den i indkøbskurven.
-
Herefter vælges næste dato.
CHECK UD:
Du kan gå til din Indkøbskurv ved at trykke på CHECK UD under kalenderen, eller trykke på billedet af indkøbskurven i menuen øverste højre hjørne.
- Hvis der er nok penge på din konto vil du i indkøbskurven se knappen "GODKEND ORDRE". Klik på den og ordren er placeret.
-
Hvis der ikke er penge nok på kontoen, vil du i stedet se knappen "TIL BETALING". Klik på denne og du ledes til betalingssiden.
Når betalingen er gennemført, placeres din ordre
Betaling / Tank op
Det er muligt hver gang at betale det nøjagtige beløb for ordren.
Du har også altid mulighed for at forhøje beløbet når du betaler, så du ikke behøver at gennemføre en betaling hver gang.
Derudover har du også mulighed for at Tanke din konto op uden du behøver at gennemføre en bestilling. Dette gøres fra menuen "KONTO - TANK OP"
Oversigt
Systemet indeholder 2 vigtige oversigter, hvor du kan følge dine aktiviteter i systemet. Disse findes under menuen "OVERSIGT"
- BESTILLINGER: Her kan du se hvilke bestillinger vi har registreret og som vil blive leveret.
Tjek venligst her for at se at dine bestillinger er korrekte. - KONTO BEVÆGELSER: Her kan du se dine indbetalinger, varekøb, samt afbestillinger
Afbestilling af mad
Så længe det er muligt at bestille mad til en bestemt dato, er det også muligt igen at afbestille maden.
Afbestilling foretages fra siden "OVERSIGT - BESTILLINGER". Hvis det stadig er muligt at afbestille den pågældende vare, vil du se et ikon med en skraldespand ud For varen.
Tryk på ikonet og bekræft afbestillingen. Så sættes pengene tilbage på din konto hos Godskolemad.
Krav
For at du kan bruge systemet skal nedenstående krav være opfyldt
- Din skole skal være tilknyttet systemet
- Du skal have Dankort, Visa, MasterCard eller Maestro.
- Du skal oprette dig som bruger